Crawings
2011-08-17 / 09:31:00 / Graviditet

Jag har än så länge inte upplevt något mega-crawing. Därimot har jag helt plötsligt blivit sugen på saker som jag inte ätit på länge. Det har mest varit sura, sötsura eller salta saker. Jag läste någonstans att det är vanligast att kvinnor blir sugna på söta saker när dom är gravida. Tror att det var nästan 40 % som svarade "något sött" på frågan vad de längtade efter att äta när de väntade barn. 33 % Svarade att dom ville ha salta snacks, 17% ville ha kryddstark mat och bara 10 % citrusfrukter, gröna äpplen och annan syrlig eller sötsur mat. Alltså är mina crawings ganska ovanliga. Följande saker har jag helt plötsligt kännt ett starkt sug efter:
Sura winergum
Citroner
Juice med massa krossad is
Sura godisar från karamellkungen
Kryptoniter
Grapefrukt
Det är säkert mer men som sagt så dyker suget bara upp i huvudet helt plötsligt men sen kan det försvinna lika fort igen.

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: