199 dagar
2011-07-14 / 11:22:54 / Graviditet

Nu har nedräkningen passerat 200 dagarstrecket. I dag ska vi till MVC igen, nu blir det riktig inskrivning med blodprover, blodtryck mätning, sjukdomshistoria, viktkontroll osv. Barnmorskan har även sagt att hon ska försöka lyssna efter hjärtljud med en doppler. Måste även prta med henne om min arbetssituation, känner redan nu att jag får ont av att gå, även när jag sitter ner länge värker det i höftkulorna. Tur att jag har 2 veckors semester att se fram emot nu, dock inte betald så jag vet inte riktigt hur det ska gå. Har hela veckan gått och tänk och tänkt på det här med KUB test. Är det nödvändigt? Självklart vill vi ha en friskt barn, vet inte vad vi skulle göra annars. Men eftersom att jag inte tillhör någon riskgrupp så tror jag inte att vi kommer "få" göra testet. Ska fråga barnmorskan i dag. Har kollat vad det skulle kosta att göra det privat och har hittat en jättebra klinik i närheten där man dessutom får med sig ett par bilder från ultraljudet. Men då kostar det ju 1600 kr. Är det värt det? Här finns kliniken. Något annat jag har tänkt på är det här med 3D/4D ultraljud, då får man 3D bilder och en liten film på barnet i magen. Har läst att det kanske är skadligt. Just nu är jag inte jätte lockad av att göra ett sånt men man vet ju inte hur det känns senare. Tror att en vanlig bild räcker eller?

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: