Tredje besöket på MVC
2011-07-25 / 16:38:00 / Graviditet

Tillbaka från MVC, helt otroligt i dag fick vi äntligen höra. Men det var inte lätt. Barnmorskan började lyssna med dopplern efter en liten stund utan att hon hittade något sa hon att jag skulle gå och kissa så att det skulle bli lättare att lyssna. Men det hjälpte inte hon letade vidare men hittade inget. Hon bestämde att vi skulle boka in ett läkarbesök och ett tidigt ultraljud, tiden sattes till 27 juli 8.40. När vi hade pratat lite så frågade hon om vi inte skulle försöka lyssna igen och vilken tur för då fick vi äntligen höra ett rytmiskt fluffande ljud. 172 slag i minuten berättade barnmorskan. Hon skrattade och tyckte att det verkade vara en envis rackare. Vi pratade lite mer och hon sa att vi fick behålla läkartiden om vi ville. Vilket vi såklat kände för. Efter så mycket oro vill man ju dubbelkolla. Vi fick även veta att jag är Rh negativ, jag har blodgrupp 0-. Om några veckor får vi veta om jag behöver ta en spruta eller inte.

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: