23 Juni 2011
2011-06-23 / 09:04:12 / Vardagstankar

Godmorgon! Har inte alls sovit bra i natt, inte J heller, han hade till och med gått och lagt sig på soffan för att försöka sova. Jag vaknade tidigt av att jag blödde näsblod, i vanliga fall brukar det ju vara ett tecken på att jag har för lågt järnvärde. Vilken jag mer eller mindre alltid har. Men dom senaste veckorna har jag ju ätit extra vitaminer, järn, folsyra, a-vitamin, b-vitamin, c-vitamin, tiamin och massa annat. Detta utöver mina vanliga receptbelagda järntabletter. Vi får väl se om några veckor när jag ska till MVC och ta blodprover. Men tydligen är näsblod ganska vanligt i början av graviditeten eftersom att blodtillförseln ökar och gör att trycket ökar i venerna i näsan. Dessutom är slemhinnorna ofta uttorkade.
Det märks att det är midsommar helg snart, vädret den här veckan har varit typiskt midsommarväder. Det har åskat, haglat, ösregnat och varit solsken. Får väl hoppas på det sistnämnda i morgon. Jag tror att vi blir ganska många ute hos min mamma i morgon. För mig blir det ju en nykter midsommar så jag kör hem på kvällen. Skulle gärna ha sovit kvar och njuit av midsommardagen med familj och vänner. Men det blir enklare att åka hem.

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: