Första tankarna
2011-06-13 / 23:20:33 / Graviditet

Nu har det gått några dagar sedan jag kikade ner på stickan och med skräckblandad förtjusning upptäckte att jag var gravid. Kan inte riktigt förklara vad jag kände i det ögonblicket, kan återkomma till det när jag hittat rätt ord. Det finns mycket som jag och blivande pappa J har tänkt och funderat på. Jag går i alla fall mest runt i ett lyckorus blandat med massa ord, frågor och förväntningar. Snart är det dags för första besöket på MVC, vill verkligen komma i gång med allt så att det känns verkligt. Det ska bli skönt att få massa information och kanske få en mer exakt uppfattning om hur långt gånen jag är. Jag har köpt vitaminer som jag börjat ta en gång om dagen plus att jag lägger till lite järntabletter eftersom att jag även i vanliga fall brukar ligga lite lågt i hb-värde. Det är något som jag ska prata med barnmorskan med. Jag längtar tills det börjar synas ordentligt. Vill hoppa över det här stadiet med all osäkerhet. Jag känner inte av så många av de klassiska graviditersymtomen, bara lite halsbränna och ömhet. Har inte mått illa en enda sekund. I dag har jag även kännt mig lite varm och skakis men det har varit helt okej. Nu har det blivit dags att krypa i säng.

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: